טיפים לקראת יום העצמאות

המדינה חוגגת… גם אנחנו (; עצמאות שמח!
23 באפריל 2017
The Wile West
5 ביוני 2017

טיפים לקראת יום העצמאות

סטייק אנטריקוט אצל גיליס- תענוג

 

לכבוד חג המנגל הלאומי, שמוכר בשם היותר קליט יום העצמאות הנה מספר טיפים למנגל מנצח:

 

  1. ההמלצה היא לחשב כמות של 450 גרם בשר (ללא עצם) לאדם בוגר (מעל גיל 12). מגיל 4 ועד 12 כל שני ילדים חשבו כמבוגר אחד. החישוב הוא בהנחה שליד הגריל יהיו גם פיתות וסלטים. אם יש תוספת כגון צ’יפס או תפו”א ניתן להוריד את כמות הבשר ל300 גרם.
  2. אנחנו ממליצים ש40% מתמהיל הבשר יהיה סטייקים, 40%מוצרי עוף (פרגיות, לבבות, כבד) ו 20% טחונים למיניהם: המבורגר/ קבב (המבורגיליס ואקמולים ניתן לקנות בקצביה של גיליס, או במשלוח, 04-6763555..).
  3. הבשר יונח על הרשת לצלייתו רק לאחר שהלהבות נעלמו, והגחלים צופו בשכבת אפר לבנה/ אפורה.
  4. הסטייקים צריכים להגיע לטמפרטורת החדר לפני הנחתם על הגריל , מוצרי עוף לעומת זאת צריכים להיות קרים אך לא קפואים וכך גם הטחונים למיניהם.
  5. הסטייקים מגיעים מחלקים בפרה שאינם נמצאים בתנועה מתמדת, ולכן מכילים פחות רקמת חיבור (האחראית לקשיות הבשר). אנטריקוט סינטה ופילה הם המפורסמים יותר. הסינטה והפילה מכילים מעט שומן, ולכן לא מומלץ בהם לעבור את מידת הצלייה מדיום. האנטריקוט יותר סלחן ויכול ל”סבול” גם מידת עשיה WELL DONE, אם כי זו לא המידה המומלצת להגשה. אם אתם אוהבים בשר ברמת מדיום ומטה בקשו את הבשר פרוס מעט עבה. במידה ואתם אוהבים את הבשר מדיום-וול ומעלה בקשו את הבשר פרוס דק.
  6. סטייק משובח אינו צריך שום תבלין מלבד מלח גס ופלפל גרוס. מכאן והלאה, לטעמנו ,כל המוסיף – גורע.
  7. לעוף תידרש בדר”כ מרינדה כל שהיא כדי לגוון את הטעם. סילאן ושומשום, נענע לימון ושום, חמאת בוטנים ויין לבן הם רק חלק ממגוון אדיר של מרינדות לעוף.
  8. יש המון מיתוסים שרובם ככולם שגויים לגבי המלחת בשר לפני/תוך כדי הצלייה, הפיכה של יותר מפעם אחת של הבשר, דקירה /חיתוך הבשר תוך כדי הצלייה וכו’. בניסוח עדין – בולשיט. תפעילו את מבחן ההגיון. האם חתכתם פעם בשר תוך הצליה וראיתם את כל הנוזלים שהיו כלואים בו יוצאים בבת אחת? אם נראה לכם שהנתח עשוי פחות מידי בצד שהפכתם זה עתה – לא תחזירו אותו ,שישחים עוד, בגלל ש”לא הופכים סטייק פעמיים”?
  9. חצו את הסטייקים (ברוחב, לא בעובי) או אפילו טוב מכך פירסו לרצועות (סלייסים)לאחר הצליה . בצורה זו כל אחד יקח את מה שהוא צריך. מי שאוכל מעט יקח חצי סטייק ומי שאוכל הרבה יאכל שלושה-ארבעה חצאים. היתרון הכי גדול של השיטה הוא שהבשר כל הזמן חם תוך כדי האכילה, בניגוד לסטייק אחד גדול שמתקרר במהלך  אכילתו.
  10. בשר אוכלים כשהוא חם. עזבו אותכם מנימוסים. הבשר ירד מהאש- תאכלו ותדאגו שגם האחרים יאכלו. אחת הדמויות שכולם מרחמים עליהם ביום זה היא הגרילמן. כולם דואגים לו שהוא לא אוכל…… ובכן, סוד קטן – הגרילמן כל הזמן אוכל תוך כדי הצלייה. בודק שהנתח מוכן ע”י חיתוך וטעימה, אם הנתח קטן מידי הוא יאכל אותו כי “לא נעים להגיש גודל כזה” ועוד שלל תירוצים. בסוף יוצא שכולם מחכים לו והוא כבר שבע, בזמן שהבשר של השאר מתקרר.
    פנקו את הגרילמן בבירה קרה או כוס יין טוב. זה יותר נחוץ לו.

    הגרילמן האלוף של גיליס בפעולה...

    הגרילמן האלוף של גיליס בפעולה…

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen + six =